• informatika@lezer.hu
  • +36 1 450 30 40
Hírlevél feliratkozás

CRM Rendszer tanácsadás



A CRM SZOFTVER CÉLJA

Az ügyfélkapcsolat-kezelés (Customer Relationship Management – CRM) fogalma egy cég saját partnerei felé irányuló folyamatainak leírására vonatkozik. Egy CRM szoftver célja, hogy ezeket a folyamatokat támogassa, illetve a jelenlegi és potenciális ügyfelekkel kapcsolatos információkat tárolja.

A CRM folyamatok köre magában foglal minden olyan folyamatot, amely valamilyen formában köthető az ügyfelekkel való együttműködéshez, a meglévő ügyfelek kiszolgálásához, a nekik történő újraértékesítéshez vagy a potenciális ügyfelek megkereséséhez.

 

CRM RENDSZEREK FUNKCIÓI

A CRM szoftverek a marketing, értékesítési, ügyfélszolgálati és call center területeket támogatják. Elterjedésük a nagyvállalatoknál kezdődött, de a technológia fejlődése és a szoftverszállítók éles versenyéből adódó árcsökkenés miatt ma már a közép, sőt a kisvállalatok számára is elérhetőek.

A CRM szoftverek általában képesek:

    • Ügyfél, potenciális ügyfél és kapcsolattartó adatok kezelésére
    • Marketing kampányok kezelésére
    • Értékesítési üzleti lehetőségek kezelésére
    • Ügyfélszolgálati bejelentések (ügyek) kezelésére
    • A call centerekben folyó értékesítési és ügyfélszolgálati munka speciális üzleti folyamatainak kezelésére
    • A fenti területek átfogó elemzésének biztosítására

 

A CRM RENDSZEREK BEVEZETÉSÉNEK ELŐNYEI

A Customer Relationship Management rendszereket többnyire azért vezetik be, hogy a következő előnyök közül egyet vagy többet elérjenek:

      • Minőségjavítás és hatékonyságnövelés
      • A termékegységre jutó fajlagos költségek csökkentése
      • Döntéstámogatás
      • Nagyvállalati folyamatok támogatása
      • Vevő központú folyamatok
      • Nyereség növelése

 

CRM SZOFTVEREK TÍPUSAI

A nagyvállalati CRM szoftverek használatba vétele általában üzleti és informatikai konzultációs projektek keretében történik. Ilyenkor az erre szakosodott tanácsadó cég felméri a vállalatot a fenti területeken, és azokat a CRM szoftver által javasolt folyamatokkal összeveti, majd a kettőt összehangolva beállítja a CRM rendszert.

A kis- és középvállalati CRM rendszerek esetén a szoftver egyes funkcióin túl szintén fontos szerepe van a szoftver bevezetésével és használatával kapcsolatos tanácsadásnak.

A CRM szoftverek ma már nem csak megvehetőek (és saját szerverre telepíthetőek), hanem az interneten keresztül, külső szolgáltatásként is használhatóak.

A CRM rendszerek igen gyakran vagy egy vállalati ügyviteli szoftvercsomag részét, modulját képezik, vagy pl. kisvállalati CRM rendszereknél gyakori, hogy egyéb ügyviteli szoftverekre jellemző funkciókat  is integrálnak, mint pl. projet menedzsment funkciók, help desk funkciók, tudásbázis funkciók,  stb.

A vállalatirányítási információs rendszer-szoftvereket (ERP) is gyakran felvértezik CRM funkciókkal, illetve gyakran maga a számlázó szoftver tölti be a CRM feladatokat egy szervezeten belül, de ezek többnyire csak nagyon leegyszerűsített funkciók.

 

A RENDSZER BEVEZETÉSÉNEK FOLYAMATA

1)Igényfelmérés
Ebben a fázisban felmérjük az üzleti igényeket és technikai követelményeket. A cél minden olyan információ összegyűjtése, mely szükséges lehet a rendszer kialakításához, illetve befolyásolhatja azt. A CRM-rendszerek rövid távú előnyein  túlmutató, pénzügyileg mérhető, hatékonyságot növelő eredményei középtávon jelentkeznek, így különös jelentőséggel bír a rendszeres és pontos adatrögzítés, a következetes használat.

2)Specifikáció

Az összegyűjtött igények és információk alapján specifikáció készül, amelyet értékelés céljából a megbízó  rendelkezésére bocsátunk.  A tartalmi és technikai kérdések tisztázása után pontosan meghatározzuk a feladatokat és ütemezésüket. A technikai specifikáción belül a rendszerszervezési feladatot követően rendszertervet készít a projekt megvalósításáért felelős.

3)Megvalósítás
A megbízó  által elfogadott specifikáció alapján megkezdődik a rendszer kialakítása, paraméterezése. Mindezek elkészültével, a háttéralkalmazások és adatbázisok illesztése után kapjuk eredményül a rendszer tesztelhető verzióját.

4)Tesztelés

Az előző fázisban elkészült rendszert valamennyi funkcióját és automatizmusát teszteljük és vizsgáljuk  a rendszer stabilitását.

5)Átadás, beüzemelés, oktatás

Ebben a fázisban üzembe helyezzük a teljes rendszert a megrendelő végleges rendszerkörnyezetében, és oktatást tartunk a felhasználók számára.


Megosztás
Nyereményjáték